Na prijateljičinem blogu je uporabnik s psevdonimom Maj napisal tale komentar, iz katerega se je razvilo nekaj, kar spominja na dialog, ampak kar iz razlogov, ki bodo kmalu postali očitni, ni čisto:
Maj pravi:
1.12.2007 ob 10:45
Enotna davčna stopnja je čista katastrofa.
Od nje imajo velike koristi le bogataši, srednji sloj ostane približno tam kjer je, revni pa najebejo.
Razslojevanje je šlo že danes predaleč in zelo hitro se še nadaljuje in upam, da bo naslednja vlada poskrbela, da bo tega spet manj, ker ne želim živeti v tako zelo razslojeni družbi.
Ne želim nobenih “getov” za revne in bogataških sosesk, čeprav je tega žal vedno več tudi pri nas.
Prav se mi zdi, da sposobnejši, pametnejši, iznajdljivejši,… plačujejo več in s tem nekaj prispevajo tudi tistim, ki jih narava ni obdarila s takimi danostmi.
Ne smemo dovoliti, da bodo revni začeli crkavati od lakote zato, da si bo par bogatašev lahko privoščilo kakšno potovanje več.
Večina revežev sploh ni lenuhov ampak jih poznam kar nekaj, ki garajo po cele dneve pa imajo kljub temu komaj za sproti.
To se mi zdi sramotno in vlada bi morala najprej poskrbeti, da bodo ti lahko dostojno živeli in recimo oprostiti plačila davka vse, ki imajo manj kot 5 ali pa recimo 10.000€. V Avstriji so menda oproščeni davka celo do 15.000€ pri nas so pa naredili ravno obratno in bogatašem znižali davek za 10% revnim pa ga dvignili.
Sicer pa ne vem kaj stokate saj je enotna davčna stopnja uvedena že na marsikaterem področju.
Recimo davek od kapitalskih dobičkov, dividend,…. je 20% in to za revne in za tajkune kar se mi zdi zelo žalostno in na tak način ne bodo revni nikoli prišli niti do skromnega stanovanja zase, medtem ko bodo imeli bogataši kmalu po pet vikendov.
Dejstvo pa je, da je država krepko predraga in bi morala začeti krepko varčevati in posledično maksimalno znižati davke za vse.
Idealno bi bilo recimo do 10.000€ nič davka, do 20.000€ 10%, do 30.000€ 20% in nad 30.000€ 30%.
Lp
1.12.2007 ob 10:45
Enotna davčna stopnja je čista katastrofa.
Od nje imajo velike koristi le bogataši, srednji sloj ostane približno tam kjer je, revni pa najebejo.
Razslojevanje je šlo že danes predaleč in zelo hitro se še nadaljuje in upam, da bo naslednja vlada poskrbela, da bo tega spet manj, ker ne želim živeti v tako zelo razslojeni družbi.
Ne želim nobenih “getov” za revne in bogataških sosesk, čeprav je tega žal vedno več tudi pri nas.
Prav se mi zdi, da sposobnejši, pametnejši, iznajdljivejši,… plačujejo več in s tem nekaj prispevajo tudi tistim, ki jih narava ni obdarila s takimi danostmi.
Ne smemo dovoliti, da bodo revni začeli crkavati od lakote zato, da si bo par bogatašev lahko privoščilo kakšno potovanje več.
Večina revežev sploh ni lenuhov ampak jih poznam kar nekaj, ki garajo po cele dneve pa imajo kljub temu komaj za sproti.
To se mi zdi sramotno in vlada bi morala najprej poskrbeti, da bodo ti lahko dostojno živeli in recimo oprostiti plačila davka vse, ki imajo manj kot 5 ali pa recimo 10.000€. V Avstriji so menda oproščeni davka celo do 15.000€ pri nas so pa naredili ravno obratno in bogatašem znižali davek za 10% revnim pa ga dvignili.
Sicer pa ne vem kaj stokate saj je enotna davčna stopnja uvedena že na marsikaterem področju.
Recimo davek od kapitalskih dobičkov, dividend,…. je 20% in to za revne in za tajkune kar se mi zdi zelo žalostno in na tak način ne bodo revni nikoli prišli niti do skromnega stanovanja zase, medtem ko bodo imeli bogataši kmalu po pet vikendov.
Dejstvo pa je, da je država krepko predraga in bi morala začeti krepko varčevati in posledično maksimalno znižati davke za vse.
Idealno bi bilo recimo do 10.000€ nič davka, do 20.000€ 10%, do 30.000€ 20% in nad 30.000€ 30%.
Lp
denis bider pravi:
1.12.2007 ob 17:28
Joj, še eden.
Kar vi kratkovidneži ne razumete je, da obdavčevanje prihodkov ni obdavčevanje denarja, ki ga bogati porabijo! Če hočete progresivno obdavčevati porabo, potem dajmo progresivno obdavčevati porabo. Bogati pa večine svojih prihodkov ne uporabijo za svoje lastne potrebe, temveč jih investirajo, kar pomeni, da z njimi omogočijo gospodarsko aktivnost, vzpodbujajo inovativnost in povečujejo gospodarsko rast. Ta gospodarska rast pa je čez nekaj 10 let tisto, kar “revnim” gospodinjstvom v ZDA danes omogoča, imajo večinoma vsa klimo, digitalne fotoaparate in razne druge pripomočke, ki jih leta 1950 ni bilo.
Po drugi strani: če obdavčiš prihodke bogatih, potem se ne bo zmanjšala le njihova osebna poraba, ki je majhen del njihovih prihodkov, temveč se bo zmanjšalo tudi njihovo investiranje, ker bodo imeli manj denarja za investicijo. Ker bo manj investicij, bo manj napredka; ker bo manj napredka, se bo produktivnost manj povečevala; in ker bo produktivnost manjša, bomo morali za naše vsakdanje nujnosti vsi več in bolj trdo delati.
Še posebej revni!
Da je vse to res, je bilo dokazano že ničkolikokrat. Nižja obremenitev gospodarstva z obdavčitvijo vodi do višje gospodarske rasti, kar ima čez desetletja bistvene posledice, in to ne samo za bogate! Že ničkolikokrat je bilo dokazano tudi, da države poberejo več davkov, če so ti manjši. Kaj misliš, da smo premožni ljudje neumni, da ne razumemo teh dejstev in se pustimo kar tako opuliti? Valda da bo šlo naše premoženje tja, kjer ne bo ogroženo s strani neumnih razmislekov, kakor je tvoje!
Taki, kot si ti, vidite samo sedanjost in nujno potrebo, da bi takoj olajšali življenje revnim, tudi če to pomeni, da bodo njihovi otroci zato še vedno trpeli isto revščino, ker ne bo nobene gospodarske rasti!
Prosperiteto, ki jo imamo danes, imamo zaradi višanja produktivnosti. Višanje produktivnosti nam je sploh omogočilo, da ima danes država z davki sploh kaj prerazdeljevat (in s tem napredek bremzat). Ti bi pa najraje ustavil višanje produktivnosti zato da bi imeli revni takoj nekaj odstotkov več dohodka, namesto čez par desetletjih 3x več.
To je tragično!
1.12.2007 ob 17:28
Joj, še eden.
Kar vi kratkovidneži ne razumete je, da obdavčevanje prihodkov ni obdavčevanje denarja, ki ga bogati porabijo! Če hočete progresivno obdavčevati porabo, potem dajmo progresivno obdavčevati porabo. Bogati pa večine svojih prihodkov ne uporabijo za svoje lastne potrebe, temveč jih investirajo, kar pomeni, da z njimi omogočijo gospodarsko aktivnost, vzpodbujajo inovativnost in povečujejo gospodarsko rast. Ta gospodarska rast pa je čez nekaj 10 let tisto, kar “revnim” gospodinjstvom v ZDA danes omogoča, imajo večinoma vsa klimo, digitalne fotoaparate in razne druge pripomočke, ki jih leta 1950 ni bilo.
Po drugi strani: če obdavčiš prihodke bogatih, potem se ne bo zmanjšala le njihova osebna poraba, ki je majhen del njihovih prihodkov, temveč se bo zmanjšalo tudi njihovo investiranje, ker bodo imeli manj denarja za investicijo. Ker bo manj investicij, bo manj napredka; ker bo manj napredka, se bo produktivnost manj povečevala; in ker bo produktivnost manjša, bomo morali za naše vsakdanje nujnosti vsi več in bolj trdo delati.
Še posebej revni!
Da je vse to res, je bilo dokazano že ničkolikokrat. Nižja obremenitev gospodarstva z obdavčitvijo vodi do višje gospodarske rasti, kar ima čez desetletja bistvene posledice, in to ne samo za bogate! Že ničkolikokrat je bilo dokazano tudi, da države poberejo več davkov, če so ti manjši. Kaj misliš, da smo premožni ljudje neumni, da ne razumemo teh dejstev in se pustimo kar tako opuliti? Valda da bo šlo naše premoženje tja, kjer ne bo ogroženo s strani neumnih razmislekov, kakor je tvoje!
Taki, kot si ti, vidite samo sedanjost in nujno potrebo, da bi takoj olajšali življenje revnim, tudi če to pomeni, da bodo njihovi otroci zato še vedno trpeli isto revščino, ker ne bo nobene gospodarske rasti!
Prosperiteto, ki jo imamo danes, imamo zaradi višanja produktivnosti. Višanje produktivnosti nam je sploh omogočilo, da ima danes država z davki sploh kaj prerazdeljevat (in s tem napredek bremzat). Ti bi pa najraje ustavil višanje produktivnosti zato da bi imeli revni takoj nekaj odstotkov več dohodka, namesto čez par desetletjih 3x več.
To je tragično!
Maj pravi:
6.12.2007 ob 06:29
Škoda razlagat, ker ste nekateri itak že prepričani v svoj prav.
Profite, ki bi jih bogataši imeli z EDS bodo v 99% znosili izven Slovenije in Slovenija od tega ne bi imela prav nič .
Misel, ki jo zagovarjate bi privedla do katastrofalne razslojenosti in bogataši bodo morali precej več plačevati za razno razna zavarovanja pa za varnostnike svojih otrok in podobno kar jih bo stalo več kot pa sedaj zgubijo zaradi “nepravičnega” progresivnega sistema, ki tudi nesposobnim omogoča vsaj preživetje.
Itak pa jim je ta vlada, ki dela samo za bogataše in tajkune(čeprav govori drugače) že naredila EDS pri vseh kapitalskih dobičkih, ki so jim običajno glavni vir dohodkov. Povrhu so pa namazani z vsemi žavbami in kar precej davka tudi utajijo…
Škoda časa itak sta prepričana v svoj prav, zračunala sta, da bi po EDS imela par sto evrov več in zato bosta to zagovarjala.
Malo mislite tudi na kvaliteto življenja pa varnost in ne samo na denar.
Čez kakšno desetletje bosta najbrž razumela sedaj itak mislita samo na kratkoročni dobiček, ki bi ga imela z EDS na dolgoročne posledice pa niti ne pomislita….
Lp
6.12.2007 ob 06:29
Škoda razlagat, ker ste nekateri itak že prepričani v svoj prav.
Profite, ki bi jih bogataši imeli z EDS bodo v 99% znosili izven Slovenije in Slovenija od tega ne bi imela prav nič .
Misel, ki jo zagovarjate bi privedla do katastrofalne razslojenosti in bogataši bodo morali precej več plačevati za razno razna zavarovanja pa za varnostnike svojih otrok in podobno kar jih bo stalo več kot pa sedaj zgubijo zaradi “nepravičnega” progresivnega sistema, ki tudi nesposobnim omogoča vsaj preživetje.
Itak pa jim je ta vlada, ki dela samo za bogataše in tajkune(čeprav govori drugače) že naredila EDS pri vseh kapitalskih dobičkih, ki so jim običajno glavni vir dohodkov. Povrhu so pa namazani z vsemi žavbami in kar precej davka tudi utajijo…
Škoda časa itak sta prepričana v svoj prav, zračunala sta, da bi po EDS imela par sto evrov več in zato bosta to zagovarjala.
Malo mislite tudi na kvaliteto življenja pa varnost in ne samo na denar.
Čez kakšno desetletje bosta najbrž razumela sedaj itak mislita samo na kratkoročni dobiček, ki bi ga imela z EDS na dolgoročne posledice pa niti ne pomislita….
Lp
denis bider pravi:
6.12.2007 ob 07:22
Maj: “Škoda razlagat, ker ste nekateri itak že prepričani v svoj prav.”
S to izjavo kažeš precejšnje pomanjkanje samokritičnosti. Najmanj, kar bi lahko, je da bi opazil, da si ti vsaj toliko prepričan v svoj prav kot jaz, in vsaj toliko zaprt argumentom, za katere jaz mislim, da so utemeljeni, kot sem jaz zaprt argumentom, za katere ti misliš, da so utemeljeni.
Sicer pa jaz sploh nisem zaprt tvojim argumentom, temveč imam nanje dobre odgovore. Vprašanje je, ali imaš na moje argumente odgovore ti.
Maj: “Profite, ki bi jih bogataši imeli z EDS bodo v 99% znosili izven Slovenije in Slovenija od tega ne bi imela prav nič.”
Tvojo izjavo se da razgraditi na dve trditvi. (1) Bogataši bodo denar, zaslužen v Sloveniji, porabili drugje. (2) Bogataši bodo denar, zaslužen v Sloveniji, investirali drugje.
Katera od teh komponent ti je pravzaprav problematična?
Če zastopaš prvo komponento - bogataši bodo denar, zaslužen v Sloveniji, porabili drugje - naj še enkrat spomnim, da zapravljanje za osebne potrebe predstavlja zgolj majhen del dohodka bogatašev. Bogataš, ki velik delež svojega dohodka porabi, kmalu ne bo več bogataš, in ne bo imel več s čim razpolagati.
Druga komponenta je zato bistveno pomembnejša. Ampak če zastopaš to drugo komponento - da bodo bogataši denar, zaslužen v Sloveniji, investirali drugje - potem si implicitno priznal, da je investicija dobra stvar, ki jo je treba vzpodbujati. Že samo s tem si prišel v nasprotje sam s sabo, ker če je investiranje v redu, zakaj ga je treba s progresivno davčno stopnjo zavirati?
Drugič, če hočejo bogataši v Sloveniji kaj zaslužiti, potem so morali vanjo najprej investirati. Če so na slovensko tržišče investirali, potem so s tem že pokazali, da jim je bila v prvi rundi Slovenija kot tržišče všeč. Če so s svojo investicijo zaslužili, zakaj misliš, da bi se zdaj v drugi rundi izogibali Slovenije in investirali ves svoj dobiček zdaj nekam drugam?
Tretjič, in kar je najpomembnejše, v Slovenijo bi ljudje investirali, če bi se investirati na slovensko tržišče splačalo. Da se investirati na slovensko tržišče ne splača, je več razlogov, ampak en od najpomembnejših je obdavčitev in birokracija. Ekonomske reforme, še posebej EDS, bi poskrbele za to, da bi bilo investicijsko okolje bistveno privlačnejše. To pa bi ne samo vzpodbudilo slovenske “bogataše”, da bi investirali v slovensko gospodarstvo, temveč bi vzpodbudilo v to tudi tujce.
Rezultat bi bil visoka gospodarska rast, ki bi že v nekaj letih pomagala revnim, za katere te bojda skrbi, bistveno bolj, kakor pa progresivna obdavčitev z velikimi socialnimi transferji.
Še drugače povedano: česar ni, se ne da prerazporejati. Ti bi rad revežem dal takoj, tisto kar je. S tem preprečuješ, da bi se ustvarilo več. Rezultat je, da boš v nedogled lahko dal revežem samo del tistega, kar je, in nikoli ne bodo dobili tistega, kar bi lahko bilo - kar je bistveno več.
Maj: “Misel, ki jo zagovarjate bi privedla do katastrofalne razslojenosti in bogataši bodo morali precej več plačevati za razno razna zavarovanja pa za varnostnike svojih otrok in podobno kar jih bo stalo več kot pa sedaj zgubijo zaradi “nepravičnega” progresivnega sistema, ki tudi nesposobnim omogoča vsaj preživetje.”
Čakaj. Prej si rekel, da zastopaš progresivno obdavčitev, ker da ti je mar za revne. Tukaj pa zdaj praviš, da je razslojenost slaba, ker bodo morali bogataši več plačevati za zavarovanja in varnostnike?
Zagotavljam ti, da če bo večja razslojenost vodila v povečanje kriminala, katerega žrtev so bogati, bodo bogataši z veseljem plačali za zavarovanja in varnostnike, in ti za njihove potrebe ni treba skrbeti.
Po drugi strani pa precej dvomim, da bo večja razslojenost dejansko vodila v povečanje kriminala. Zakaj bi bil problem, če so nekateri zelo bogati, če so zaradi tega vsi bogatejši, kakor pa bi bili sicer?
Recimo, da zaradi gospodarske rasti nekateri, ki so sposobni, v nekaj letih zaslužijo 100x več kot zdaj zasluži najbogatejši Slovenec. Po drugi strani pa običajen Slovenec zaradi tega zasluži 20% več.
Zakaj pravzaprav bi običajen Slovenec šel na cesto in krast od bogataša, če je zaradi spremembe sistema 20% na boljšem?
Ignoriraš tudi dejstvo, da EDS sploh ne bi spremenila sistema prerazporejevanja - samo sistem obdavčenja. Prejemniki socialnih transferjev bi te še vedno prejemali, in ne bi bili zaradi tega nič manj ogroženi.
Da bi bilo treba socialne transferje nasploh ukiniti, ker so sami po sebi kontraproduktivni in v večini primerov nepotrebni, je druga stvar in je nepovezano z EDS, o kateri govoriva.
Maj: “Itak pa jim je ta vlada, ki dela samo za bogataše in tajkune(čeprav govori drugače) že naredila EDS pri vseh kapitalskih dobičkih, ki so jim običajno glavni vir dohodkov. Povrhu so pa namazani z vsemi žavbami in kar precej davka tudi utajijo…”
To je pa čisto res. V svetu, kjer je večina ljudi neinformiranih in razmišlja tako, kot ti razmišljaš, je težko postaviti pravila tako, kakor je prav in kakor bi vsem koristilo. Ampak če bi pravila dejansko in zares učinkovito postavili tako, kakor ti hočeš, potem bi bila gospodarska katastrofa popolna. Politiki se tega vsaj za silo zavedajo - če že ne konsistentno in splošno, potem vsaj včasih, kadar je treba odločati o posameznih stvareh - in se včasih odločijo tako, kakor gospodarstvu dejansko koristi. Edino temu se je zahvaliti, da slovensko gospodarstvo ni v popolnem propadu.
V času socializma je bila praktično vsa ekonomija črno-siva. Ker so bila pravila tako v nasprotju z logiko, gospodarstvo drugače ni moglo funkcionirati. Danes so pravila še vedno v nasprotju z logiko, ampak manj, kot so bila v času socializma. Zato je slovensko gospodarstvo danes bolj sivo kakor pa je bilo včasih črno-sivo. Več se dela po pravilih in goljufanja pravil je manj.
Ampak da, dokler bo sistem postavljen proti logiki, tako dolgo bodo vsi, ki hočejo v gospodarstvu karkoli pametnega narediti, morali biti “namazani z vsemi žavbami”. Temu se imaš zahvaliti za precejšen del dobrin, ki jih uživaš. In kar je zate še bolj bistveno, tudi reveži, za katere te bojda skrbi, se imajo temu obnašanju zahvaliti, da so bolj prehranjeni in bolj oblečeni, kakor pa bi sicer bili.
BTW, ti reveži, o katerih govoriš, so pretežno poleg socialnih transferjev, ki jih prejemajo, zraven zaposleni še v črno-sivi ekonomiji. Mnogi so “brezposelni” in se ukvarjajo s “hobiji”, s katerimi dejansko služijo denar. Ti hobiji so OK. To je dejansko delo. Kar je narobe, je, da vseeno dobivajo socialne transferje od drugih.
Maj: “Škoda časa itak sta prepričana v svoj prav, zračunala sta, da bi po EDS imela par sto evrov več in zato bosta to zagovarjala. Malo mislite tudi na kvaliteto življenja pa varnost in ne samo na denar.”
Denar predstavlja kvaliteto življenja in varnost. Denar je enota, s katero merimo gospodarsko produkcijo, ta pa zajema vse, kar človek naredi in kar v življenju uživamo.
Če je gospodarska rast visoka, to pomeni, da družba vsako leto proizvede toliko več dobrin, v katerih lahko uživamo. To je pomemben del kvalitete življenja.
Tudi varnost je nekaj, kar izhaja neposredno iz gospodarske rasti. Če ne bi bilo gospodarske rasti, bi danes živeli v iz lesa skupaj zbitih kolibah, ki bi se ob potresih in nevihtah podrle na nas. Pozimi bi tvegali lakoto, bolezen in smrt. Ker ne bi bilo medicine, bi vsaka poškodba pomenila precejšnjo nevarnost, da boš umrl, ali zaradi infekcije, ki je ne bi mogel pozdraviti, ali pa zato, ker si ne bi mogel najti hrane.
So tudi druge komponente kvalitete življenja, ki jih ni naredil človek - recimo uživanje v naravi - in te kvalitete je pomembno ohraniti. Vendar pa gospodarska rast ne ogroža ohranjanja teh kvalitet - prej nasprotno. Umazana proizvodnja in poraba energije sta zgolj prehodno obdobje, iz katerega pa se ne bomo rešili tako, da gremo nazaj - tega nihče noče, tudi ti ne, če ti je res mar za reveže in tiste, ki si sami ne morejo pomagati! Rešitev je v še več investicije in še več gospodarske rasti. To pa EDS vzpodbuja in progresivna davčna stopnja zavira.
Se pravi, ti si proti povečevanju kvalitete življenja, mi smo pa za.
Maj: “Čez kakšno desetletje bosta najbrž razumela sedaj itak mislita samo na kratkoročni dobiček, ki bi ga imela z EDS na dolgoročne posledice pa niti ne pomislita…”
Ravno nasprotno, Maj. Ti si tisti, ki misli samo kratkoročno. To, kar ti razlagam, je rast neskončno v prihodnost, ki na dolgi rok koristi prav vsem. To, kar ti zastopaš, je pa zaviranje rasti in podaljševanje človeškega trpljenja.
Pri tem sploh ne gre zame in za mojih 100 evrov. Meni za moje lastne ekonomske potrebe približno dol visi za to, kako se Slovenja odloči. Dosti pomembnejša trga zame sta ZDA in širša Evropska Unija. Tele stvari pišem, ker me dejansko briga za ljudi, ne pa zato, ker bi upal na kratkoročne pozitivne posledice v moji denarnici. Če karkoli, bodo kakršnekoli otipljive pozitivne posledice tegale pisanja daleč v prihodnosti, na kratki rok pa imam samo finančno izgubo (ker tole pišem, namesto da bi delal), ampak duhovno korist - ker upam, da s svojim prispevkom vsaj infinitezimalno malo pomagam komu, ki to bere - če že tebi ne.
Lep pozdrav.
6.12.2007 ob 07:22
Maj: “Škoda razlagat, ker ste nekateri itak že prepričani v svoj prav.”
S to izjavo kažeš precejšnje pomanjkanje samokritičnosti. Najmanj, kar bi lahko, je da bi opazil, da si ti vsaj toliko prepričan v svoj prav kot jaz, in vsaj toliko zaprt argumentom, za katere jaz mislim, da so utemeljeni, kot sem jaz zaprt argumentom, za katere ti misliš, da so utemeljeni.
Sicer pa jaz sploh nisem zaprt tvojim argumentom, temveč imam nanje dobre odgovore. Vprašanje je, ali imaš na moje argumente odgovore ti.
Maj: “Profite, ki bi jih bogataši imeli z EDS bodo v 99% znosili izven Slovenije in Slovenija od tega ne bi imela prav nič.”
Tvojo izjavo se da razgraditi na dve trditvi. (1) Bogataši bodo denar, zaslužen v Sloveniji, porabili drugje. (2) Bogataši bodo denar, zaslužen v Sloveniji, investirali drugje.
Katera od teh komponent ti je pravzaprav problematična?
Če zastopaš prvo komponento - bogataši bodo denar, zaslužen v Sloveniji, porabili drugje - naj še enkrat spomnim, da zapravljanje za osebne potrebe predstavlja zgolj majhen del dohodka bogatašev. Bogataš, ki velik delež svojega dohodka porabi, kmalu ne bo več bogataš, in ne bo imel več s čim razpolagati.
Druga komponenta je zato bistveno pomembnejša. Ampak če zastopaš to drugo komponento - da bodo bogataši denar, zaslužen v Sloveniji, investirali drugje - potem si implicitno priznal, da je investicija dobra stvar, ki jo je treba vzpodbujati. Že samo s tem si prišel v nasprotje sam s sabo, ker če je investiranje v redu, zakaj ga je treba s progresivno davčno stopnjo zavirati?
Drugič, če hočejo bogataši v Sloveniji kaj zaslužiti, potem so morali vanjo najprej investirati. Če so na slovensko tržišče investirali, potem so s tem že pokazali, da jim je bila v prvi rundi Slovenija kot tržišče všeč. Če so s svojo investicijo zaslužili, zakaj misliš, da bi se zdaj v drugi rundi izogibali Slovenije in investirali ves svoj dobiček zdaj nekam drugam?
Tretjič, in kar je najpomembnejše, v Slovenijo bi ljudje investirali, če bi se investirati na slovensko tržišče splačalo. Da se investirati na slovensko tržišče ne splača, je več razlogov, ampak en od najpomembnejših je obdavčitev in birokracija. Ekonomske reforme, še posebej EDS, bi poskrbele za to, da bi bilo investicijsko okolje bistveno privlačnejše. To pa bi ne samo vzpodbudilo slovenske “bogataše”, da bi investirali v slovensko gospodarstvo, temveč bi vzpodbudilo v to tudi tujce.
Rezultat bi bil visoka gospodarska rast, ki bi že v nekaj letih pomagala revnim, za katere te bojda skrbi, bistveno bolj, kakor pa progresivna obdavčitev z velikimi socialnimi transferji.
Še drugače povedano: česar ni, se ne da prerazporejati. Ti bi rad revežem dal takoj, tisto kar je. S tem preprečuješ, da bi se ustvarilo več. Rezultat je, da boš v nedogled lahko dal revežem samo del tistega, kar je, in nikoli ne bodo dobili tistega, kar bi lahko bilo - kar je bistveno več.
Maj: “Misel, ki jo zagovarjate bi privedla do katastrofalne razslojenosti in bogataši bodo morali precej več plačevati za razno razna zavarovanja pa za varnostnike svojih otrok in podobno kar jih bo stalo več kot pa sedaj zgubijo zaradi “nepravičnega” progresivnega sistema, ki tudi nesposobnim omogoča vsaj preživetje.”
Čakaj. Prej si rekel, da zastopaš progresivno obdavčitev, ker da ti je mar za revne. Tukaj pa zdaj praviš, da je razslojenost slaba, ker bodo morali bogataši več plačevati za zavarovanja in varnostnike?
Zagotavljam ti, da če bo večja razslojenost vodila v povečanje kriminala, katerega žrtev so bogati, bodo bogataši z veseljem plačali za zavarovanja in varnostnike, in ti za njihove potrebe ni treba skrbeti.
Po drugi strani pa precej dvomim, da bo večja razslojenost dejansko vodila v povečanje kriminala. Zakaj bi bil problem, če so nekateri zelo bogati, če so zaradi tega vsi bogatejši, kakor pa bi bili sicer?
Recimo, da zaradi gospodarske rasti nekateri, ki so sposobni, v nekaj letih zaslužijo 100x več kot zdaj zasluži najbogatejši Slovenec. Po drugi strani pa običajen Slovenec zaradi tega zasluži 20% več.
Zakaj pravzaprav bi običajen Slovenec šel na cesto in krast od bogataša, če je zaradi spremembe sistema 20% na boljšem?
Ignoriraš tudi dejstvo, da EDS sploh ne bi spremenila sistema prerazporejevanja - samo sistem obdavčenja. Prejemniki socialnih transferjev bi te še vedno prejemali, in ne bi bili zaradi tega nič manj ogroženi.
Da bi bilo treba socialne transferje nasploh ukiniti, ker so sami po sebi kontraproduktivni in v večini primerov nepotrebni, je druga stvar in je nepovezano z EDS, o kateri govoriva.
Maj: “Itak pa jim je ta vlada, ki dela samo za bogataše in tajkune(čeprav govori drugače) že naredila EDS pri vseh kapitalskih dobičkih, ki so jim običajno glavni vir dohodkov. Povrhu so pa namazani z vsemi žavbami in kar precej davka tudi utajijo…”
To je pa čisto res. V svetu, kjer je večina ljudi neinformiranih in razmišlja tako, kot ti razmišljaš, je težko postaviti pravila tako, kakor je prav in kakor bi vsem koristilo. Ampak če bi pravila dejansko in zares učinkovito postavili tako, kakor ti hočeš, potem bi bila gospodarska katastrofa popolna. Politiki se tega vsaj za silo zavedajo - če že ne konsistentno in splošno, potem vsaj včasih, kadar je treba odločati o posameznih stvareh - in se včasih odločijo tako, kakor gospodarstvu dejansko koristi. Edino temu se je zahvaliti, da slovensko gospodarstvo ni v popolnem propadu.
V času socializma je bila praktično vsa ekonomija črno-siva. Ker so bila pravila tako v nasprotju z logiko, gospodarstvo drugače ni moglo funkcionirati. Danes so pravila še vedno v nasprotju z logiko, ampak manj, kot so bila v času socializma. Zato je slovensko gospodarstvo danes bolj sivo kakor pa je bilo včasih črno-sivo. Več se dela po pravilih in goljufanja pravil je manj.
Ampak da, dokler bo sistem postavljen proti logiki, tako dolgo bodo vsi, ki hočejo v gospodarstvu karkoli pametnega narediti, morali biti “namazani z vsemi žavbami”. Temu se imaš zahvaliti za precejšen del dobrin, ki jih uživaš. In kar je zate še bolj bistveno, tudi reveži, za katere te bojda skrbi, se imajo temu obnašanju zahvaliti, da so bolj prehranjeni in bolj oblečeni, kakor pa bi sicer bili.
BTW, ti reveži, o katerih govoriš, so pretežno poleg socialnih transferjev, ki jih prejemajo, zraven zaposleni še v črno-sivi ekonomiji. Mnogi so “brezposelni” in se ukvarjajo s “hobiji”, s katerimi dejansko služijo denar. Ti hobiji so OK. To je dejansko delo. Kar je narobe, je, da vseeno dobivajo socialne transferje od drugih.
Maj: “Škoda časa itak sta prepričana v svoj prav, zračunala sta, da bi po EDS imela par sto evrov več in zato bosta to zagovarjala. Malo mislite tudi na kvaliteto življenja pa varnost in ne samo na denar.”
Denar predstavlja kvaliteto življenja in varnost. Denar je enota, s katero merimo gospodarsko produkcijo, ta pa zajema vse, kar človek naredi in kar v življenju uživamo.
Če je gospodarska rast visoka, to pomeni, da družba vsako leto proizvede toliko več dobrin, v katerih lahko uživamo. To je pomemben del kvalitete življenja.
Tudi varnost je nekaj, kar izhaja neposredno iz gospodarske rasti. Če ne bi bilo gospodarske rasti, bi danes živeli v iz lesa skupaj zbitih kolibah, ki bi se ob potresih in nevihtah podrle na nas. Pozimi bi tvegali lakoto, bolezen in smrt. Ker ne bi bilo medicine, bi vsaka poškodba pomenila precejšnjo nevarnost, da boš umrl, ali zaradi infekcije, ki je ne bi mogel pozdraviti, ali pa zato, ker si ne bi mogel najti hrane.
So tudi druge komponente kvalitete življenja, ki jih ni naredil človek - recimo uživanje v naravi - in te kvalitete je pomembno ohraniti. Vendar pa gospodarska rast ne ogroža ohranjanja teh kvalitet - prej nasprotno. Umazana proizvodnja in poraba energije sta zgolj prehodno obdobje, iz katerega pa se ne bomo rešili tako, da gremo nazaj - tega nihče noče, tudi ti ne, če ti je res mar za reveže in tiste, ki si sami ne morejo pomagati! Rešitev je v še več investicije in še več gospodarske rasti. To pa EDS vzpodbuja in progresivna davčna stopnja zavira.
Se pravi, ti si proti povečevanju kvalitete življenja, mi smo pa za.
Maj: “Čez kakšno desetletje bosta najbrž razumela sedaj itak mislita samo na kratkoročni dobiček, ki bi ga imela z EDS na dolgoročne posledice pa niti ne pomislita…”
Ravno nasprotno, Maj. Ti si tisti, ki misli samo kratkoročno. To, kar ti razlagam, je rast neskončno v prihodnost, ki na dolgi rok koristi prav vsem. To, kar ti zastopaš, je pa zaviranje rasti in podaljševanje človeškega trpljenja.
Pri tem sploh ne gre zame in za mojih 100 evrov. Meni za moje lastne ekonomske potrebe približno dol visi za to, kako se Slovenja odloči. Dosti pomembnejša trga zame sta ZDA in širša Evropska Unija. Tele stvari pišem, ker me dejansko briga za ljudi, ne pa zato, ker bi upal na kratkoročne pozitivne posledice v moji denarnici. Če karkoli, bodo kakršnekoli otipljive pozitivne posledice tegale pisanja daleč v prihodnosti, na kratki rok pa imam samo finančno izgubo (ker tole pišem, namesto da bi delal), ampak duhovno korist - ker upam, da s svojim prispevkom vsaj infinitezimalno malo pomagam komu, ki to bere - če že tebi ne.
Lep pozdrav.
Maj pravi:
6.12.2007 ob 07:54
Ne da se mi prepričevati prepričanih.
Samo to.
Če z EDS manj vzameš bogatašem moraš potem več vzeti srednjemu sloju in tudi revežem.
Torej EDS bi prej znižala gospodarsko rast kot zvišala.
Pri EDS bo imelo koristi nekaj 10.000 ljudi in ti bodo zapravljali in investirali v tujino in tujini prinašali višjo gospodarsko rast ostali pa bodo še naprej v Sloveniji in ker bodo morali nadomestiti izpad denarja od bogatašev bo srednji sloj in tudi reveži imeli še manjše neto zaslužke in zato bodo še precej manj doma zapravljali in tako bo gospodarska rast vedno nižja.
Torej EDS je pogubna in hvala bogu je še vsaj 10 let ne bomo imeli. Že ta, ki jo imamo pri kapitalskih dobičkih dela izjemno veliko škodo.
Strinjam pa se, da so za vse najbolj pogubni visoki davki ampak tukaj ni rešitev EDS, ampak državno varčevanje in predvsem manj korupcije pa bi lahko vsem krepko zmanjšali davke.
Recimo(všteti ponovno tudi kap. dobički, dividende) do 10.000€ nič davka, do 20.000€ 10%, do 30.000€ 20% in nad 30.000€ 30%.
Lp
6.12.2007 ob 07:54
Ne da se mi prepričevati prepričanih.
Samo to.
Če z EDS manj vzameš bogatašem moraš potem več vzeti srednjemu sloju in tudi revežem.
Torej EDS bi prej znižala gospodarsko rast kot zvišala.
Pri EDS bo imelo koristi nekaj 10.000 ljudi in ti bodo zapravljali in investirali v tujino in tujini prinašali višjo gospodarsko rast ostali pa bodo še naprej v Sloveniji in ker bodo morali nadomestiti izpad denarja od bogatašev bo srednji sloj in tudi reveži imeli še manjše neto zaslužke in zato bodo še precej manj doma zapravljali in tako bo gospodarska rast vedno nižja.
Torej EDS je pogubna in hvala bogu je še vsaj 10 let ne bomo imeli. Že ta, ki jo imamo pri kapitalskih dobičkih dela izjemno veliko škodo.
Strinjam pa se, da so za vse najbolj pogubni visoki davki ampak tukaj ni rešitev EDS, ampak državno varčevanje in predvsem manj korupcije pa bi lahko vsem krepko zmanjšali davke.
Recimo(všteti ponovno tudi kap. dobički, dividende) do 10.000€ nič davka, do 20.000€ 10%, do 30.000€ 20% in nad 30.000€ 30%.
Lp
denis bider pravi:
6.12.2007 ob 17:43
Maj: “Ne da se mi prepričevati prepričanih.”
Maj, upam, da se ti to ne sliši preveč arogantno, ampak tukaj gre tok informacij nedvomno v nasprotno smer. Ti prepričati mene ne moreš, ker ne veš več, temveč veš striktno manj, pravzaprav bistveno manj, kot vem jaz. Največ, kar se tukaj lahko zgodi, je, da ti pokažeš področja svojega neznanja, jaz pa ti na teh področjih pokažem začetke odgovorov. Tebi lahko to služi kot podlaga za nadaljnje izobraževanje in mogoče tekom let izoblikuješ boljšo predstavo o tem, kako gospodarstvo funkcionira, in kako ne. Če ne tebi, pa lahko služi kot takšna podlaga komu drugemu. Edini razlog, zakaj to pišem, je, ker želim širiti razumevanje.
Tok informacij bo lahko šel v nasprotno smer - od tebe proti meni - takrat, ko bo najin pogovor zašel na področja, ki jih ti razumeš bolje, kakor jaz. Ampak zaenkrat še nisva tam.
Maj: “Če z EDS manj vzameš bogatašem moraš potem več vzeti srednjemu sloju in tudi revežem.”
Res je. Če nekomu znižaš davke, moraš nekomu znižati prejemke, ki jih dobi iz davčnih virov, ali pa moraš nekomu drugemu povišati davke.
Ampak bogatašev je malo. Izračunano je bilo, da bi uvedba EDS zmanjšala dohodke manj premožnim samo za 1%. To je v prvem letu. Mogoče se 1% sliši malo, ampak to je denar, ki bi zdaj šel “bogatašem”, in kot sem prej zapisal, bogataši ne ostanejo bogataši, če večine svojega denarja ne investirajo. Ta 1% je torej denar, ki bi namesto v takojšnjo porabo šel v investicije, investicije pa ustvarjajo nova delovna mesta, povečujejo produktivnost in povečujejo gospodarsko rast.
Ob investicijsko ugodnih reformah, katerih del bi bila EDS, bi se zanimanje za investiranje na slovenski trg takoj povečalo, rezultati povečanih investicij pa bi bili merljivi najkasneje v nekaj letih. Če bi že torej mogoče v prvem letu dohodki manj premožnih padli za 1%, bi se v vseh prihodnjih letih povečevali bistveno bolj, kakor se povečujejo sedaj, in ta razlika bi bila večja kot 1% na leto.
To pomeni, da bi že na kratek rok tudi najrevnejši zaslužili več z EDS, ker več investicij pomeni večjo produktivnost, večja produktivnost pomeni več ustvarjenih dobrin, več ustvarjenih dobrin pa pomeni manj dela za vsako posamezno dobrino. To je gonilo gospodarske rasti, ki nam je prinesla ne le obilje raznovrstne hrane v trgovinah, avtomobile, medicino in žepne računalnike, ki nas brezžično povežejo na internet, temveč nam lahko prinese še več vsakovrstnih dobrin za čedalje nižjo ceno - če ji le pustimo.
Maj: “Torej EDS bi prej znižala gospodarsko rast kot zvišala.”
Ne, ker takojšnja poraba ni gonilo gospodarske rasti. Manj premožni porabijo večino svojih dohodkov za svoje takojšnje potrebe, medtem ko bogati porabijo večino svojih dohodkov za investicije. Tisti 1% denarja, ki bi ga v prvem letu zmanjkalo manj premožnim, bi bil preusmerjen pretežno v investicije, kar bi vzpodbudilo gospodarsko rast.
Če je ta denar porabljen v trgovinah, kjer ga potem država spet vzame od profita trgovine in ga spet da manj premožnim, ki ga spet porabijo v trgovinah, in tako naprej v neskončnem ciklu, potem pa gre proporcionalno manj tega denarja v investicije, temveč gre zgolj za kritje sprotnih stroškov, in s tem prispeva k gospodarski rasti manj.
Maj: “Pri EDS bo imelo koristi nekaj 10.000 ljudi in ti bodo zapravljali in investirali v tujino in tujini prinašali višjo gospodarsko rast ostali pa bodo še naprej v Sloveniji in ker bodo morali nadomestiti izpad denarja od bogatašev bo srednji sloj in tudi reveži imeli še manjše neto zaslužke in zato bodo še precej manj doma zapravljali in tako bo gospodarska rast vedno nižja.”
Maj, prosim preberi si odgovor, ki sem ti ga napisal točno na tvojo identično izjavo pred tem. Napisal si: “Profite, ki bi jih bogataši imeli z EDS bodo v 99% znosili izven Slovenije in Slovenija od tega ne bi imela prav nič.”
Na to sem ti že odgovoril v osmih odstavkih. Če te kaj v mojih argumentih ni prepričalo, potem izpostavi tisto, kar te ni prepričalo. Zdaj pa si samo na daljši način ponovil, kar si napisal že prej, in na kar sem ti že na dolgo odgovoril.
Maj: “Torej EDS je pogubna in hvala bogu je še vsaj 10 let ne bomo imeli. Že ta, ki jo imamo pri kapitalskih dobičkih dela izjemno veliko škodo.”
Tudi to tvojo trditev sem že ovrgel. V prejšnjem sporočilu si napisal: “Itak pa jim je ta vlada, ki dela samo za bogataše in tajkune(čeprav govori drugače) že naredila EDS pri vseh kapitalskih dobičkih, ki so jim običajno glavni vir dohodkov. Povrhu so pa namazani z vsemi žavbami in kar precej davka tudi utajijo…”
Na to sem ti v štirih odstavkih odgovoril, da so politike, kot je nizek davek na kapitalski dobiček, ena od redkih stvari, ki slovensko gospodarstvo sploh rešuje pred pogubo.
Maj: “Strinjam pa se, da so za vse najbolj pogubni visoki davki ampak tukaj ni rešitev EDS, ampak državno varčevanje in predvsem manj korupcije pa bi lahko vsem krepko zmanjšali davke.”
Glede tega se pa strinjam. Državna poraba bi morala biti bistveno manjša, nakar bi tudi davki lahko bili nižji.
Ampak najbolj pravična, konstruktivna in učinkovita oblika davka ni davek na dohodke, temveč je davek na porabo. To bi lahko bil davek, ki se zaračuna ob prodaji novega izdelka ali storitve, kot ga opisuje stran FairTax. Tudi DDV z enotno stopnjo za vse dobrine bi verjetno dobro deloval.
Če bi se državna poraba znižala za polovico - kar bi bilo čisto prav - bi lahko celotno državno porabo financirali z DDV, brez davka na dohodke. Posledična gospodarska rast bi bila približno 2x višja, kot je sedaj, in v nekaj desetletjih bi Slovenija ne le dohitela najrazvitejše države EU, temveč bi jih celo začela prehitevati.
In ob vsem tem se tudi najrevnejšemu sloju sploh ne bi godilo slabo.
6.12.2007 ob 17:43
Maj: “Ne da se mi prepričevati prepričanih.”
Maj, upam, da se ti to ne sliši preveč arogantno, ampak tukaj gre tok informacij nedvomno v nasprotno smer. Ti prepričati mene ne moreš, ker ne veš več, temveč veš striktno manj, pravzaprav bistveno manj, kot vem jaz. Največ, kar se tukaj lahko zgodi, je, da ti pokažeš področja svojega neznanja, jaz pa ti na teh področjih pokažem začetke odgovorov. Tebi lahko to služi kot podlaga za nadaljnje izobraževanje in mogoče tekom let izoblikuješ boljšo predstavo o tem, kako gospodarstvo funkcionira, in kako ne. Če ne tebi, pa lahko služi kot takšna podlaga komu drugemu. Edini razlog, zakaj to pišem, je, ker želim širiti razumevanje.
Tok informacij bo lahko šel v nasprotno smer - od tebe proti meni - takrat, ko bo najin pogovor zašel na področja, ki jih ti razumeš bolje, kakor jaz. Ampak zaenkrat še nisva tam.
Maj: “Če z EDS manj vzameš bogatašem moraš potem več vzeti srednjemu sloju in tudi revežem.”
Res je. Če nekomu znižaš davke, moraš nekomu znižati prejemke, ki jih dobi iz davčnih virov, ali pa moraš nekomu drugemu povišati davke.
Ampak bogatašev je malo. Izračunano je bilo, da bi uvedba EDS zmanjšala dohodke manj premožnim samo za 1%. To je v prvem letu. Mogoče se 1% sliši malo, ampak to je denar, ki bi zdaj šel “bogatašem”, in kot sem prej zapisal, bogataši ne ostanejo bogataši, če večine svojega denarja ne investirajo. Ta 1% je torej denar, ki bi namesto v takojšnjo porabo šel v investicije, investicije pa ustvarjajo nova delovna mesta, povečujejo produktivnost in povečujejo gospodarsko rast.
Ob investicijsko ugodnih reformah, katerih del bi bila EDS, bi se zanimanje za investiranje na slovenski trg takoj povečalo, rezultati povečanih investicij pa bi bili merljivi najkasneje v nekaj letih. Če bi že torej mogoče v prvem letu dohodki manj premožnih padli za 1%, bi se v vseh prihodnjih letih povečevali bistveno bolj, kakor se povečujejo sedaj, in ta razlika bi bila večja kot 1% na leto.
To pomeni, da bi že na kratek rok tudi najrevnejši zaslužili več z EDS, ker več investicij pomeni večjo produktivnost, večja produktivnost pomeni več ustvarjenih dobrin, več ustvarjenih dobrin pa pomeni manj dela za vsako posamezno dobrino. To je gonilo gospodarske rasti, ki nam je prinesla ne le obilje raznovrstne hrane v trgovinah, avtomobile, medicino in žepne računalnike, ki nas brezžično povežejo na internet, temveč nam lahko prinese še več vsakovrstnih dobrin za čedalje nižjo ceno - če ji le pustimo.
Maj: “Torej EDS bi prej znižala gospodarsko rast kot zvišala.”
Ne, ker takojšnja poraba ni gonilo gospodarske rasti. Manj premožni porabijo večino svojih dohodkov za svoje takojšnje potrebe, medtem ko bogati porabijo večino svojih dohodkov za investicije. Tisti 1% denarja, ki bi ga v prvem letu zmanjkalo manj premožnim, bi bil preusmerjen pretežno v investicije, kar bi vzpodbudilo gospodarsko rast.
Če je ta denar porabljen v trgovinah, kjer ga potem država spet vzame od profita trgovine in ga spet da manj premožnim, ki ga spet porabijo v trgovinah, in tako naprej v neskončnem ciklu, potem pa gre proporcionalno manj tega denarja v investicije, temveč gre zgolj za kritje sprotnih stroškov, in s tem prispeva k gospodarski rasti manj.
Maj: “Pri EDS bo imelo koristi nekaj 10.000 ljudi in ti bodo zapravljali in investirali v tujino in tujini prinašali višjo gospodarsko rast ostali pa bodo še naprej v Sloveniji in ker bodo morali nadomestiti izpad denarja od bogatašev bo srednji sloj in tudi reveži imeli še manjše neto zaslužke in zato bodo še precej manj doma zapravljali in tako bo gospodarska rast vedno nižja.”
Maj, prosim preberi si odgovor, ki sem ti ga napisal točno na tvojo identično izjavo pred tem. Napisal si: “Profite, ki bi jih bogataši imeli z EDS bodo v 99% znosili izven Slovenije in Slovenija od tega ne bi imela prav nič.”
Na to sem ti že odgovoril v osmih odstavkih. Če te kaj v mojih argumentih ni prepričalo, potem izpostavi tisto, kar te ni prepričalo. Zdaj pa si samo na daljši način ponovil, kar si napisal že prej, in na kar sem ti že na dolgo odgovoril.
Maj: “Torej EDS je pogubna in hvala bogu je še vsaj 10 let ne bomo imeli. Že ta, ki jo imamo pri kapitalskih dobičkih dela izjemno veliko škodo.”
Tudi to tvojo trditev sem že ovrgel. V prejšnjem sporočilu si napisal: “Itak pa jim je ta vlada, ki dela samo za bogataše in tajkune(čeprav govori drugače) že naredila EDS pri vseh kapitalskih dobičkih, ki so jim običajno glavni vir dohodkov. Povrhu so pa namazani z vsemi žavbami in kar precej davka tudi utajijo…”
Na to sem ti v štirih odstavkih odgovoril, da so politike, kot je nizek davek na kapitalski dobiček, ena od redkih stvari, ki slovensko gospodarstvo sploh rešuje pred pogubo.
Maj: “Strinjam pa se, da so za vse najbolj pogubni visoki davki ampak tukaj ni rešitev EDS, ampak državno varčevanje in predvsem manj korupcije pa bi lahko vsem krepko zmanjšali davke.”
Glede tega se pa strinjam. Državna poraba bi morala biti bistveno manjša, nakar bi tudi davki lahko bili nižji.
Ampak najbolj pravična, konstruktivna in učinkovita oblika davka ni davek na dohodke, temveč je davek na porabo. To bi lahko bil davek, ki se zaračuna ob prodaji novega izdelka ali storitve, kot ga opisuje stran FairTax. Tudi DDV z enotno stopnjo za vse dobrine bi verjetno dobro deloval.
Če bi se državna poraba znižala za polovico - kar bi bilo čisto prav - bi lahko celotno državno porabo financirali z DDV, brez davka na dohodke. Posledična gospodarska rast bi bila približno 2x višja, kot je sedaj, in v nekaj desetletjih bi Slovenija ne le dohitela najrazvitejše države EU, temveč bi jih celo začela prehitevati.
In ob vsem tem se tudi najrevnejšemu sloju sploh ne bi godilo slabo.
Če ob branju teh sporočil dobite vtis, da je uporabnik Maj neizmerno odporen na razum, niste edini, ki se vam porodi ta misel. Ob ponovnem branja celega, umm, dialoga dobim občutek, da je opremljen kar z nekakšnim ščitom, ki ga uspešno varuje pred vsakršnim inteligentnim utrinkom.
In tako, dragi bralci in bralke, misli večidel Slovencev. Na te iste načine, pravzaprav, misli velika večina ljudi. Slovenija ima pač to nesrečo, da je obljudena z ljudmi, ki imajo takšno imunost na razum pri predmetu ekonomije, ker v šolah ni izobrazbe in/ali ker so bili masovno okuženi s socializmom. Nekatere druge dežele imajo te nesreče manj, in jim zato gre v gospodarstvu bolje - četudi vsaj deležu te nesreče nobena država ni ušla. Spet druge dežele so polne ljudi, ki so cepljeni proti razumu, kar se tiče vere.
Ljudi, ki so cepljeni proti razumu, je mnogo. Pravzaprav jih je več kot pol. In vsi imajo volilno pravico.
Takšna so pravila igre: zmaga tisti, ki jih indoktrinira največ in najbolj uspešno.
Showing 3 out of 3 comments, oldest first:
Comment on Dec 6, 2007 at 22:06 by Anonymous
Comment on Dec 7, 2007 at 11:08 by Anonymous
Zanima me pa, kakšne možnosti za "popravek" te miselnosti med Slovenci vidiš. Seveda žez noč ne moremo nič, ampak na dolgi rok - kvalitetnejše izobraževanje?
Comment on Dec 7, 2007 at 17:02 by denisbider
Glede na enostranskost medijskega objavljanja v Sloveniji je težko verjeti, da ni veliko neizkoriščenega tržnega potenciala, ki ga ostali mediji v sedanjem stanju zanemarjajo. Tako kot v ZDA 60% ljudi verjame v karkoli so jih naučili v otroštvu, tudi če ni logično (kreacionizem), tako tudi v Sloveniji 60% ljudi verjame enako (socializem). Ampak preostalih 40% je pa verjetno mogoče prepričati z logiko in razumom, in ti so potencialno vsi na naši strani. 40% tržni delež je pa že kar nekaj, če ga naši mediji lahko dosežejo.
Nedvomno je potreben precejšen element altruizma, ker kateremu uspešnemu človeku se pa pravzaprav ljubi ubadati se s tem, samo da bi pokril trg dveh milijonov ljudi? To je tudi del slovenske nesreče, namreč da je jezik bariera, ki kulturno ločuje Slovenijo od tujine, jo dela majhno izolirano ekonomijo z malo potenciali, namesto da bi bila del večje ekonomije z veliko potenciali. Ekonomska vrednost omrežja, in jezik je ena vrsta omrežja, se po Metcalfovem zakonu (število možnih povezav) veča z velikostjo omrežja na kvadrat, po Reedovem zakonu (število možnih podskupin) pa z 2 na velikost omrežja. Po Metcalfovem zakonu ima torej angleščina vsaj 60,000x večjo ekonomsko vrednost od slovenščine, po Reedovem zakonu pa kar (2^500,000,000)-krat večjo. BDP Slovenije proti BDP-ju Nemčije ali ZDA je infinitezimalen...
To ti pove, da če bo za Slovenijo kakšna rešitev, potem bo prišla od idealistično naravnanih Slovencev, ki so verjetno uspeli v tujini (če ne, potem so po eni strani brez potrebnega kapitala in po drugi brez izpostavljenosti zdravemu okolju), in imajo ekonomsko iracionalno ampak zasebno izpolnjujočo željo pomagati izboljšati situacijo v Sloveniji.
En tak človek je Tomaž, ki ima svoje napake, ampak želi dobro, ustanavlja stranko Liberalcev in bo mogoče poleg bloga ustanovil celo kak medij. Na ljudeh, kot je Tomaž, leži upanje, da se bo svetloba kaj razširila po Sloveniji in da se bodo ekonomske razmere izboljšale.
No, na tem, in na izpostavljenosti angleščini in internetu. Kdor zna angleško in je bister in voljan razmišljati drugače, kakor mu dovoljuje okolje, si lahko v obdobju nekaj let izoblikuje jasnejšo predstavo, kako ekonomija funkcionira in kako ne. Ampak good luck to znanje potem uspešno širiti v Sloveniji. Taki ljudje se tipično izselijo, ker je to ekonomsko racionalno, ostati doma in poskušati čistiti meglo v glavah svojih sodržavljanov pa ni.